Přeskočit na hlavní obsah

Červenořepný hummus

Ani zde, stejně jako u cizrnovo-římskokmínovo-česnekové klasiky neplatí "nomen omen" a tak tahle dobrota nemá ani vzdálenou podobnost s tím, co by jí přisoudil nelichotivý český jazyk. 

Červenořepný hummus využijete jako lehčí oběd, svačinku i chu'tovku na jednohubky. Příprava téměř nezabere čas a výsledek je přitom až překvapivě delikátní! (A navíc - koho by nefascinovala alespoň ta zamilovaná barva, že?)


Tajuplné červenající se ingredience:
  • Uvařená červená řepa 
    • uvařte klasicky v hrnci nebo jako správný lemry v mikrovlnce - trocha vody do misky a cca 6-10 min. 
  • Asi 1/3hrnku tahini (méně/více dle chuti)
  • Česnek (pokud jste taky česnekomani, věřte, že ani 3-4 stroužky škodu neudělají)
  • Špetka římského kmínu
  • kapak citronové šťávy
  • špetka soli, pokud máte raději slanější chuť


Příprava už nemůže být lehčí: 

Vše umixovat a podávat! 

Na fotce dozdobené naklíčenou zelení a podávané s perfektní chlebovou bagetou z farmářských trhů



Raw poznámka: Přemýšlela jsem, jak tuhle dobrotu udělat z řepy syrové - buď máte dostatečně silný mixer a nebo bych zkusila řepu nakrájet na plátky/tenké nudličky a nejprve několik hodin/přes noc marinovala v citronové šťávě a kapce oleje. Řepa vsákne marinádu a sama změkne. 



Komentáře

  1. Na rozdíl od Martina z Masterchefa je řepa moje oblíbená surovina, takže řepný hummus samozřejmě moc dobře znám a velmi často ho doma pro svoji rodinu připravuji. Vychutnají si ho obzvlášť tak, že prostřu náš nový stůl na zahradu a jíme pod širým nebem. I já, jakožto člověk vysloveně neromantický, to mám moc rád. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Poctivé čočkové karbanátky

Pro ty, kteří ještě neobjevili kouzlo luštěninových karbanátků a burgerů, přináším velmi jednoduchý recept s kterým potěšíte nejen žaludky vegosaurů, ale určitě zaujmete i zaryté milovníky masa- schválně jestli poznají rozdíl!  Na přípravu této mňamky potřebujete: 1 a půl hrnku uvařené čočky 1 hrnek strouhanky/ pomletých ovesných vloček 1 hrnek na drobno nasekané cibule půl lžičky hořčice, pálivé papriky, chilli a koření garam masala (či jiné kořenící směsi dle chuti) sůl, olej na smažení Uvařenou čočku rozmixujte, smíchejte s ostatními ingrediencemi, vytvarujte 6-8 karbanátků (menší se lépe propečou) a osmažte. Dobrou chuť!

Banánové muffiny

V žádné správné veganské kuchařce určitě nesmí chybět recept na tyto výborné a jednoduché banánové muffiny, které zaručeně potěší chuťové buňky nejen vaše, ale i nejednoho všežravého mlsala. ;) Budete potřebovat: 2 hrnky hladké mouky 1 hrnek cukru 3 velké zralé banány 1/3 hrnku rostlinného oleje 1/4 hrnku vody 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva 1 lžička vanilkového extraktu (popř nahradit část cukru vanilkovým ;)) špetka soli hořká čokoláda Předehřejte si troubu na 175°C a připravte si plech a košíčky a muffiny. Ve větší míse míchejte mouku, kypřící prášek a sůl a pak přidejte rozmačkané banány a spolu rozmíchaný cukr s olejem. Přilijte vodu a vanilkový extrakt a důkladně promíchejte (pro dosažení hladké konzistence těsta bez banánových hrudek radím použít mixér). Nakonec do směsi vmíchejte na drobno pokrájenou hořkou čokoládu (množství dle chuti), nalijte těsto do formiček a dejte péct na cca 20 minut.

Vegetable vindaloo

Další z řady jídel pro milovníky indické kuchyně a vypálechý receptorů v ústní dutině. Legendární vegetariánské vindaloo insirované blogem blog.fetfreevegan.com. Příjemně pálivé jídlo vonící kořením si nejlépe vychutnáte ve dvou s rýží nebo plackou a chutney. (A nemusíte u toho nutně sledovat Bollywood ;) ). Ingredience - zvláště koření - budou tentokrát možná trochu náročnější, i když pro otřelého indického kuchaře nikoliv neznámé. V podstatě veškeré použité koření lze v dnešní době sehnat i v běžných obchodech a dozajista ho využijete i na další indické dobroty. V případě, že se vám nějaký ten kousek sehnat nepodaří, nezoufejte, vynechání jedné ingredience recept rozdýchá, byť samozřejmě komplet sada je chuťově nejlepší :) Ingredience - pasta: 3 stroužky česneku 1 lžíce storuhaného čerstvého zázvoru 3 datle 1 1/2 lžičky koriandru 1 1/4 lžičky římského kmínu 1/2 lžičky hořčičných semínek 1/2 lžičky chili (nebo víc :P ) + čerstvé papričky dle chuti 1/2 lžičky kurkumy 1/2