Přeskočit na hlavní obsah

"Emeriken" pancakes


Velké, syté a dobré lívance bez kynutí, zato s borůvkami a/nebo kousky kvalitní čokolády! Snídaně snů nejen pro šampiony. Původní bezbanánový, beborůvkový, bezčokoládový recept plný živočišnosti byl uveřejněn na stránkách Apetitu. Tady je jeho výsledná vegosauří konverze.

170 g hladká mouka
1 lžíčka prášek do pečiva
špetka soli
1 lžíce krupicový (hnědý) cukru
1-2 rozmačkaný banán
350 ml rostlinné mléko (v případě krize i vody, v mém rozmlsaném případě směs kalma sojové smetany - levné, ale dosti sladké, na vaření jinak nedoporučuji - a vody)
2 lžíce olej+ olej na smažení

1. V míse promíchat mouku, prášek do pečiva, cukr a špetku soli.
2. Rozmačkaný banán prošlehat s mlékem(nebo vodou), výslednou směs promíchat s moukou na husté lívancové těsto.
3. Pokud chcete, můžete do těsta přidat borůvky, čokoládu nebo jiné dobroty.
4. Na pánvi rozehřát olej, naběračkou vlít těsto na jeden lívanec o průměru cca 15cm(jsou opravdu megalomanské), asi minutku smažit a pak otočit. Hotové lívance uchovávat v teple.
pozn.: U borůvek jsem narazila ještě na druhou verzi - nejprve vlít čisté těsto na pánev a ve chvíli, kdy je ze spodní strany zpevněné smažením, nasypat navrch borůvky nebo jiné drobné ovoce a pak obrátit

K lívancům se tradičně hodí javorový sirup, ale skvělé jsou i s marmeládou, sojovým jogurtem, ovocnou omáčkou... Já použila akramelový sirup (nechat zkaramelizovat cukr, zalít vodu - pozor, prudká reakce! - rozpustit na "karamelovou vodu", přisypat něco cukru a povařit do zhoustnutí).

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Poctivé čočkové karbanátky

Pro ty, kteří ještě neobjevili kouzlo luštěninových karbanátků a burgerů, přináším velmi jednoduchý recept s kterým potěšíte nejen žaludky vegosaurů, ale určitě zaujmete i zaryté milovníky masa- schválně jestli poznají rozdíl!  Na přípravu této mňamky potřebujete: 1 a půl hrnku uvařené čočky 1 hrnek strouhanky/ pomletých ovesných vloček 1 hrnek na drobno nasekané cibule půl lžičky hořčice, pálivé papriky, chilli a koření garam masala (či jiné kořenící směsi dle chuti) sůl, olej na smažení Uvařenou čočku rozmixujte, smíchejte s ostatními ingrediencemi, vytvarujte 6-8 karbanátků (menší se lépe propečou) a osmažte. Dobrou chuť!

Banánové muffiny

V žádné správné veganské kuchařce určitě nesmí chybět recept na tyto výborné a jednoduché banánové muffiny, které zaručeně potěší chuťové buňky nejen vaše, ale i nejednoho všežravého mlsala. ;) Budete potřebovat: 2 hrnky hladké mouky 1 hrnek cukru 3 velké zralé banány 1/3 hrnku rostlinného oleje 1/4 hrnku vody 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva 1 lžička vanilkového extraktu (popř nahradit část cukru vanilkovým ;)) špetka soli hořká čokoláda Předehřejte si troubu na 175°C a připravte si plech a košíčky a muffiny. Ve větší míse míchejte mouku, kypřící prášek a sůl a pak přidejte rozmačkané banány a spolu rozmíchaný cukr s olejem. Přilijte vodu a vanilkový extrakt a důkladně promíchejte (pro dosažení hladké konzistence těsta bez banánových hrudek radím použít mixér). Nakonec do směsi vmíchejte na drobno pokrájenou hořkou čokoládu (množství dle chuti), nalijte těsto do formiček a dejte péct na cca 20 minut.

Vegetable vindaloo

Další z řady jídel pro milovníky indické kuchyně a vypálechý receptorů v ústní dutině. Legendární vegetariánské vindaloo insirované blogem blog.fetfreevegan.com. Příjemně pálivé jídlo vonící kořením si nejlépe vychutnáte ve dvou s rýží nebo plackou a chutney. (A nemusíte u toho nutně sledovat Bollywood ;) ). Ingredience - zvláště koření - budou tentokrát možná trochu náročnější, i když pro otřelého indického kuchaře nikoliv neznámé. V podstatě veškeré použité koření lze v dnešní době sehnat i v běžných obchodech a dozajista ho využijete i na další indické dobroty. V případě, že se vám nějaký ten kousek sehnat nepodaří, nezoufejte, vynechání jedné ingredience recept rozdýchá, byť samozřejmě komplet sada je chuťově nejlepší :) Ingredience - pasta: 3 stroužky česneku 1 lžíce storuhaného čerstvého zázvoru 3 datle 1 1/2 lžičky koriandru 1 1/4 lžičky římského kmínu 1/2 lžičky hořčičných semínek 1/2 lžičky chili (nebo víc :P ) + čerstvé papričky dle chuti 1/2 lžičky kurkumy 1/2