Přeskočit na hlavní obsah

Aloo gobi

Indická kuchyně nemusí nezbytně nutně znamenat jen luštěniny s rýží. Pochutnat si můžete třeba i na této chutné kombinaci květáku s brambory...

na 4 porce potřebujete:

  • květák, rozdělaný na drobné růžičky
  • 4 velké brambory
  • 1 velká cibule
  • 5 stroužků česneku
  • kousek zázvoru (přibližně stejně velký jako česneky dohromady)
  • lžička garam masala koření
  • 2 lžičky kurkumy, chilli, drceného kmínu a koriandru
  • sůl, olej na smažení

Oloupejte si brambory a nakrájejte na kousky.
V hluboké pánvi si rozehřejte olej, osmahněte na něm cibulku a přidejte rozmačkaný česnek a nastrouhaný zázvor a za stálého míchání restujte cca další minutu.
Poté přisypte brambory a vařte dokud nejsou poloměkké (pro zdravější variantu je můžete po chvilce podlít troškou vody a přikrýt pokličkou).
Dále přidejte květák a kurkumu a sůl dle chuti, podlijte vodou a nechte pár minut podusit. Pak ochuťte zbytkem koření, vařte do změknutí brambor, teď už bez pokličky, aby se vám vypařila část vody a směs zhoustla.
Nakonec ještě můžete ozdobit čerstvým koriandrem a podávat s rýží, libanonským chlebem.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Poctivé čočkové karbanátky

Pro ty, kteří ještě neobjevili kouzlo luštěninových karbanátků a burgerů, přináším velmi jednoduchý recept s kterým potěšíte nejen žaludky vegosaurů, ale určitě zaujmete i zaryté milovníky masa- schválně jestli poznají rozdíl!  Na přípravu této mňamky potřebujete: 1 a půl hrnku uvařené čočky 1 hrnek strouhanky/ pomletých ovesných vloček 1 hrnek na drobno nasekané cibule půl lžičky hořčice, pálivé papriky, chilli a koření garam masala (či jiné kořenící směsi dle chuti) sůl, olej na smažení Uvařenou čočku rozmixujte, smíchejte s ostatními ingrediencemi, vytvarujte 6-8 karbanátků (menší se lépe propečou) a osmažte. Dobrou chuť!

Banánové muffiny

V žádné správné veganské kuchařce určitě nesmí chybět recept na tyto výborné a jednoduché banánové muffiny, které zaručeně potěší chuťové buňky nejen vaše, ale i nejednoho všežravého mlsala. ;) Budete potřebovat: 2 hrnky hladké mouky 1 hrnek cukru 3 velké zralé banány 1/3 hrnku rostlinného oleje 1/4 hrnku vody 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva 1 lžička vanilkového extraktu (popř nahradit část cukru vanilkovým ;)) špetka soli hořká čokoláda Předehřejte si troubu na 175°C a připravte si plech a košíčky a muffiny. Ve větší míse míchejte mouku, kypřící prášek a sůl a pak přidejte rozmačkané banány a spolu rozmíchaný cukr s olejem. Přilijte vodu a vanilkový extrakt a důkladně promíchejte (pro dosažení hladké konzistence těsta bez banánových hrudek radím použít mixér). Nakonec do směsi vmíchejte na drobno pokrájenou hořkou čokoládu (množství dle chuti), nalijte těsto do formiček a dejte péct na cca 20 minut.

Vegetable vindaloo

Další z řady jídel pro milovníky indické kuchyně a vypálechý receptorů v ústní dutině. Legendární vegetariánské vindaloo insirované blogem blog.fetfreevegan.com. Příjemně pálivé jídlo vonící kořením si nejlépe vychutnáte ve dvou s rýží nebo plackou a chutney. (A nemusíte u toho nutně sledovat Bollywood ;) ). Ingredience - zvláště koření - budou tentokrát možná trochu náročnější, i když pro otřelého indického kuchaře nikoliv neznámé. V podstatě veškeré použité koření lze v dnešní době sehnat i v běžných obchodech a dozajista ho využijete i na další indické dobroty. V případě, že se vám nějaký ten kousek sehnat nepodaří, nezoufejte, vynechání jedné ingredience recept rozdýchá, byť samozřejmě komplet sada je chuťově nejlepší :) Ingredience - pasta: 3 stroužky česneku 1 lžíce storuhaného čerstvého zázvoru 3 datle 1 1/2 lžičky koriandru 1 1/4 lžičky římského kmínu 1/2 lžičky hořčičných semínek 1/2 lžičky chili (nebo víc :P ) + čerstvé papričky dle chuti 1/2 lžičky kurkumy 1/2