Přeskočit na hlavní obsah

Chole v tortile

Chole je jedním z tradičních indických pokrmů- jedná se o směs cizrny, osmažené cibulky a koření v rajčatové omáčce...sbíhají se vám sliny? No tak zkuste ještě chvilku vydržet a napěchovat tuto lákavě vonící dobrotu do pšeničné tortily- uvidíte, že si budou spolu náramně rozumět a vy si tak skvěle pochutnáte! ;)

Budete potřebovat:
  • 2 hrnky cizrny
  • 5 větších rajčat bez šlupky
  • 2 menší cibule
  • 3 stroužky česneku
  • 2 lžičky: kurkumy, mletého koriandru, skořice, garam masaly, sůl
  • 1 lžička sladké/pálivé papriky
  • pšeničné tortily

Uvařte cizrnu dle návodu a mezitím si nakrájejte nadrobno cibuli, orestujte na oleji, přidejte česnek a všechno koření kromě garam masaly a za stálého míchání ještě chvilku (cca 5 minut) smažte. 
Pak přidejte cizrnu, nadrobno pokrájená rajčata, garam masalu, sůl, zalijte vodou a nechte pod pokličkou vařit 20-30 minut, dokud se vám nevytvoří hustá omáčka (pokud budete směs plnit do tortil, pokuste se vytvořit omáčku co nejhustější, aby vám pak nechtěla protéct z tortily ven...;))
Můžete také vidličkou rozmačkat část cizrny a rajčata a dosáhnout tak více kašovité struktury.
Podávejte v rozehřátých tortilách, s rýží či indickými plackami. Dobrou chuť! :)

Komentáře

  1. Chole jsem neznala, ale cizrnu vlastně dávám do tortilly dost často. Chutná mi ta fúze Indie a Mexika. A k tomu třeba dobrý akvavit jako takový dezertík na zapití. Prostě aperitiv nebo jak se tomu říká. :-D Ne, vlastně po jídle je to digestiv, ne? Každopádně tuhle kombinaci mám fakt ráda.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Poctivé čočkové karbanátky

Pro ty, kteří ještě neobjevili kouzlo luštěninových karbanátků a burgerů, přináším velmi jednoduchý recept s kterým potěšíte nejen žaludky vegosaurů, ale určitě zaujmete i zaryté milovníky masa- schválně jestli poznají rozdíl!  Na přípravu této mňamky potřebujete: 1 a půl hrnku uvařené čočky 1 hrnek strouhanky/ pomletých ovesných vloček 1 hrnek na drobno nasekané cibule půl lžičky hořčice, pálivé papriky, chilli a koření garam masala (či jiné kořenící směsi dle chuti) sůl, olej na smažení Uvařenou čočku rozmixujte, smíchejte s ostatními ingrediencemi, vytvarujte 6-8 karbanátků (menší se lépe propečou) a osmažte. Dobrou chuť!

Banánové muffiny

V žádné správné veganské kuchařce určitě nesmí chybět recept na tyto výborné a jednoduché banánové muffiny, které zaručeně potěší chuťové buňky nejen vaše, ale i nejednoho všežravého mlsala. ;) Budete potřebovat: 2 hrnky hladké mouky 1 hrnek cukru 3 velké zralé banány 1/3 hrnku rostlinného oleje 1/4 hrnku vody 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva 1 lžička vanilkového extraktu (popř nahradit část cukru vanilkovým ;)) špetka soli hořká čokoláda Předehřejte si troubu na 175°C a připravte si plech a košíčky a muffiny. Ve větší míse míchejte mouku, kypřící prášek a sůl a pak přidejte rozmačkané banány a spolu rozmíchaný cukr s olejem. Přilijte vodu a vanilkový extrakt a důkladně promíchejte (pro dosažení hladké konzistence těsta bez banánových hrudek radím použít mixér). Nakonec do směsi vmíchejte na drobno pokrájenou hořkou čokoládu (množství dle chuti), nalijte těsto do formiček a dejte péct na cca 20 minut.

Vegetable vindaloo

Další z řady jídel pro milovníky indické kuchyně a vypálechý receptorů v ústní dutině. Legendární vegetariánské vindaloo insirované blogem blog.fetfreevegan.com. Příjemně pálivé jídlo vonící kořením si nejlépe vychutnáte ve dvou s rýží nebo plackou a chutney. (A nemusíte u toho nutně sledovat Bollywood ;) ). Ingredience - zvláště koření - budou tentokrát možná trochu náročnější, i když pro otřelého indického kuchaře nikoliv neznámé. V podstatě veškeré použité koření lze v dnešní době sehnat i v běžných obchodech a dozajista ho využijete i na další indické dobroty. V případě, že se vám nějaký ten kousek sehnat nepodaří, nezoufejte, vynechání jedné ingredience recept rozdýchá, byť samozřejmě komplet sada je chuťově nejlepší :) Ingredience - pasta: 3 stroužky česneku 1 lžíce storuhaného čerstvého zázvoru 3 datle 1 1/2 lžičky koriandru 1 1/4 lžičky římského kmínu 1/2 lžičky hořčičných semínek 1/2 lžičky chili (nebo víc :P ) + čerstvé papričky dle chuti 1/2 lžičky kurkumy 1/2