Přeskočit na hlavní obsah

Skořicovo-jablečné palačinky

Pro všechny mlsné jazýčky, k snídani či k obědu, rychle a chutně... palačinky jsou jasná volba! 

Potřebujete:

140g celozrnné mouky
75g jemných ovesných vloček
lžíce prášku do pečiva
2 čajové lžičky skořice
špetka soli
2 jablka
lžička vanilkového extraktu
425 ml rostlinného mléka (u mě vítězí rýžové)
olej na smažení

Jablka rozkrojte, zbavte jádřinců (můžete i oloupat, mě osobně šlupky nevadí) a rozmixujte na pyré.
Smíchejte všechny ingredience a znovu směs umixujte dohladka. Pokud se vám zdá těsto moc husté, přilijte trošku mléka (ale ne moc -směs by měla být hustší než na normální palačinky, spíš jako na lívance).

Rozehřejte si na pánvi trošku oleje a nalijte na ní těsto -v přibližné výšce jako u lívanců (tj, ne úplně tenoučkou vrstvu). Jakmile vám těsto ztuhne zespoda a podél okrajů, opatrně palačinku pomocí špachtle otočte a osmahněte na druhé straně po dobu cca 2-3 minut/ dokud nebude zlatavá.

Servírovat můžete například posypané vlašskými ořechy a polité javorovým sirupem.

Komentáře

  1. To vypadá vážně skvěle. Díky za recept. Já osobně nikdy na sladké moc nebyla, ale právě palačinky jsem si v poslední době hodně oblíbila. Dělám je teda klasicky, ale říkám si, že vegan verze by vlastně taky nemusela být špatná. Sama veganka nejsem, ale právě veganské alternativy jídel už mě několikrát dost mile překvapily, tak věřím tomu, že to tak může být i u palačinek.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Poctivé čočkové karbanátky

Pro ty, kteří ještě neobjevili kouzlo luštěninových karbanátků a burgerů, přináším velmi jednoduchý recept s kterým potěšíte nejen žaludky vegosaurů, ale určitě zaujmete i zaryté milovníky masa- schválně jestli poznají rozdíl!  Na přípravu této mňamky potřebujete: 1 a půl hrnku uvařené čočky 1 hrnek strouhanky/ pomletých ovesných vloček 1 hrnek na drobno nasekané cibule půl lžičky hořčice, pálivé papriky, chilli a koření garam masala (či jiné kořenící směsi dle chuti) sůl, olej na smažení Uvařenou čočku rozmixujte, smíchejte s ostatními ingrediencemi, vytvarujte 6-8 karbanátků (menší se lépe propečou) a osmažte. Dobrou chuť!

Banánové muffiny

V žádné správné veganské kuchařce určitě nesmí chybět recept na tyto výborné a jednoduché banánové muffiny, které zaručeně potěší chuťové buňky nejen vaše, ale i nejednoho všežravého mlsala. ;) Budete potřebovat: 2 hrnky hladké mouky 1 hrnek cukru 3 velké zralé banány 1/3 hrnku rostlinného oleje 1/4 hrnku vody 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva 1 lžička vanilkového extraktu (popř nahradit část cukru vanilkovým ;)) špetka soli hořká čokoláda Předehřejte si troubu na 175°C a připravte si plech a košíčky a muffiny. Ve větší míse míchejte mouku, kypřící prášek a sůl a pak přidejte rozmačkané banány a spolu rozmíchaný cukr s olejem. Přilijte vodu a vanilkový extrakt a důkladně promíchejte (pro dosažení hladké konzistence těsta bez banánových hrudek radím použít mixér). Nakonec do směsi vmíchejte na drobno pokrájenou hořkou čokoládu (množství dle chuti), nalijte těsto do formiček a dejte péct na cca 20 minut.

Vegetable vindaloo

Další z řady jídel pro milovníky indické kuchyně a vypálechý receptorů v ústní dutině. Legendární vegetariánské vindaloo insirované blogem blog.fetfreevegan.com. Příjemně pálivé jídlo vonící kořením si nejlépe vychutnáte ve dvou s rýží nebo plackou a chutney. (A nemusíte u toho nutně sledovat Bollywood ;) ). Ingredience - zvláště koření - budou tentokrát možná trochu náročnější, i když pro otřelého indického kuchaře nikoliv neznámé. V podstatě veškeré použité koření lze v dnešní době sehnat i v běžných obchodech a dozajista ho využijete i na další indické dobroty. V případě, že se vám nějaký ten kousek sehnat nepodaří, nezoufejte, vynechání jedné ingredience recept rozdýchá, byť samozřejmě komplet sada je chuťově nejlepší :) Ingredience - pasta: 3 stroužky česneku 1 lžíce storuhaného čerstvého zázvoru 3 datle 1 1/2 lžičky koriandru 1 1/4 lžičky římského kmínu 1/2 lžičky hořčičných semínek 1/2 lžičky chili (nebo víc :P ) + čerstvé papričky dle chuti 1/2 lžičky kurkumy 1/2