Přeskočit na hlavní obsah

Vitamínová bomba

Když se sejde citron, česnek a med, tak z toho nemůže vzejít nic jiného než ten nejúčinnější přírodní zabiják všech možných bakterií, virů, parazitů, plísní a kvasinek, které by snad na vás měly zálusk.

Navíc jsou tomuto elixíru připisovány účinky jako, že například snižuje hladinu cholesterolu v krvi, působí jako prevence proti paradentóze a v neposlední řadě posilní váš imunitní systém.

Na 1 sklenici potřebujete:
6 vymačkaných citrónů (i s dužinou ale bez pecek)
30 stroužků česneku
100 ml medu

Ingredience smíchejte, rozmixujte na řídké pyré, nalijte do uzavíratelné sklenice a uchovávejte v lednici.
Doporučené dávkování je 1-2 lžičky denně nalačno po dobu 3 týdnů.

Komentáře

  1. Teda těch 30 stroužků česneku by mě asi sundalo pod stůl a to bych nejspíš nedala. Ale kdo ví, je to jen o hlavě. :D Já na zimu používám kotvičník zimní. Kupuji ho na tomhle e-shopu, mají ho za docela dobrou cenu. :) Hlavně se ale snažím pravidelně hýbat a nabírat přirozenou imunitu. A když už mě něco skolí, tak si dělám klasické cibulovky. To je recept mojí babičky, kde je cibule, med, trochu octa a pak ještě nějaké další bylinky. Je to sice taky dryák, ale do druhého dne mě postaví na nohy. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Poctivé čočkové karbanátky

Pro ty, kteří ještě neobjevili kouzlo luštěninových karbanátků a burgerů, přináším velmi jednoduchý recept s kterým potěšíte nejen žaludky vegosaurů, ale určitě zaujmete i zaryté milovníky masa- schválně jestli poznají rozdíl!  Na přípravu této mňamky potřebujete: 1 a půl hrnku uvařené čočky 1 hrnek strouhanky/ pomletých ovesných vloček 1 hrnek na drobno nasekané cibule půl lžičky hořčice, pálivé papriky, chilli a koření garam masala (či jiné kořenící směsi dle chuti) sůl, olej na smažení Uvařenou čočku rozmixujte, smíchejte s ostatními ingrediencemi, vytvarujte 6-8 karbanátků (menší se lépe propečou) a osmažte. Dobrou chuť!

Banánové muffiny

V žádné správné veganské kuchařce určitě nesmí chybět recept na tyto výborné a jednoduché banánové muffiny, které zaručeně potěší chuťové buňky nejen vaše, ale i nejednoho všežravého mlsala. ;) Budete potřebovat: 2 hrnky hladké mouky 1 hrnek cukru 3 velké zralé banány 1/3 hrnku rostlinného oleje 1/4 hrnku vody 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva 1 lžička vanilkového extraktu (popř nahradit část cukru vanilkovým ;)) špetka soli hořká čokoláda Předehřejte si troubu na 175°C a připravte si plech a košíčky a muffiny. Ve větší míse míchejte mouku, kypřící prášek a sůl a pak přidejte rozmačkané banány a spolu rozmíchaný cukr s olejem. Přilijte vodu a vanilkový extrakt a důkladně promíchejte (pro dosažení hladké konzistence těsta bez banánových hrudek radím použít mixér). Nakonec do směsi vmíchejte na drobno pokrájenou hořkou čokoládu (množství dle chuti), nalijte těsto do formiček a dejte péct na cca 20 minut.

Vegetable vindaloo

Další z řady jídel pro milovníky indické kuchyně a vypálechý receptorů v ústní dutině. Legendární vegetariánské vindaloo insirované blogem blog.fetfreevegan.com. Příjemně pálivé jídlo vonící kořením si nejlépe vychutnáte ve dvou s rýží nebo plackou a chutney. (A nemusíte u toho nutně sledovat Bollywood ;) ). Ingredience - zvláště koření - budou tentokrát možná trochu náročnější, i když pro otřelého indického kuchaře nikoliv neznámé. V podstatě veškeré použité koření lze v dnešní době sehnat i v běžných obchodech a dozajista ho využijete i na další indické dobroty. V případě, že se vám nějaký ten kousek sehnat nepodaří, nezoufejte, vynechání jedné ingredience recept rozdýchá, byť samozřejmě komplet sada je chuťově nejlepší :) Ingredience - pasta: 3 stroužky česneku 1 lžíce storuhaného čerstvého zázvoru 3 datle 1 1/2 lžičky koriandru 1 1/4 lžičky římského kmínu 1/2 lžičky hořčičných semínek 1/2 lžičky chili (nebo víc :P ) + čerstvé papričky dle chuti 1/2 lžičky kurkumy 1/2