Přeskočit na hlavní obsah

Na asijské vlně: Opražené nudle s arašídovou omáčkou



Recept pro všechny současné i budoucí fandy asijských jídel. Spojení zeleniny, hub a křupavých kousků sojového masa, to vše přelité v neobvyklé pikantnější omáčce z arašídového másla, jejíž krémová chuť vás prostě dostane do kolen.


Ingredience:
Sojové maso - uvařit ve vodě nebo zeleninovém vývaru s trochou sojovky a kapičkou octa
škrob
Zelenina - já použila žluté fazolky, šalotku, česnek, cuketu, mrkev, ale volba je na vás. Pokud máte po ruce nějaký vyběvenější obchod s asijskými potravinami, můžete přidat i něco více exotického (např. vodní špenát, bok choy apod.)
Houby - shiitake(dražší, ale skvělá a strááášně zdravá volba! Bohužel hůře sehnatelná - zvláště za rozumnou cenu) + hlíva, dobré by mohly být i žampiony nebo jidášova ucha. A nebo taky nic. 

Na omáčku:
1/4 hrnku octa (ideálně rýžový, jablečný je fajn alternativa)
1/4 hrnku sojové omáčky
4 čajové lžičky cukru (hnědý, prosím hnědý!)
4 čajové lžičky arašídové máslo
2 lžíce vody
2 lžičky kari pasta (já použila žlutou, jde ale především o česnek a chili - takže přinejhorším tam zkrátka dejte tohle )

Nejprve si připravíme omáčku: smícháme všechny ingredience a za občasného promíchání přihřejeme na mírném ohni, aby se vše spojilo v jednolitou pastu. Prozatím dáme stranou.
Podle návodu připravíme nudle k osmažení (některé se jen namáčí - rýžové většinou, jiné vaří - pšeničné. Řiďte se pokyny výrobce.)


Uvařené sojové maso zasypeme škrobem a zprudka osmažíme na rozpáleném oleji do křupava, vyklopíme z pánve a dáme stranou. Během smažení můžeme ještě zakápnout trochou sojovky.

Osmažíme zeleninu a houby (první dejte to, co se vaří nejdéle: houby - s výjimkou jidášového ucha, to až nakonec - , cibule, fazolky, mrkev, později cuketa a případně jiná měkčí zelenina). Když je všechna zelenina měkká, přihodíme nudle a maso, promícháme vše dohromady a opražíme (tak, aby nudle byly dostatečně křupavé pro náš jazýček ). Na závěr zalijeme připravenou omáčkou, promícháme a podáváme. Na závěr můžeme zasypat praženými arašídy neb čerstvými bylinkami(koriandr). Případně zkropit nemalým množstvím chili omáčky 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Poctivé čočkové karbanátky

Pro ty, kteří ještě neobjevili kouzlo luštěninových karbanátků a burgerů, přináším velmi jednoduchý recept s kterým potěšíte nejen žaludky vegosaurů, ale určitě zaujmete i zaryté milovníky masa- schválně jestli poznají rozdíl!  Na přípravu této mňamky potřebujete: 1 a půl hrnku uvařené čočky 1 hrnek strouhanky/ pomletých ovesných vloček 1 hrnek na drobno nasekané cibule půl lžičky hořčice, pálivé papriky, chilli a koření garam masala (či jiné kořenící směsi dle chuti) sůl, olej na smažení Uvařenou čočku rozmixujte, smíchejte s ostatními ingrediencemi, vytvarujte 6-8 karbanátků (menší se lépe propečou) a osmažte. Dobrou chuť!

Banánové muffiny

V žádné správné veganské kuchařce určitě nesmí chybět recept na tyto výborné a jednoduché banánové muffiny, které zaručeně potěší chuťové buňky nejen vaše, ale i nejednoho všežravého mlsala. ;) Budete potřebovat: 2 hrnky hladké mouky 1 hrnek cukru 3 velké zralé banány 1/3 hrnku rostlinného oleje 1/4 hrnku vody 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva 1 lžička vanilkového extraktu (popř nahradit část cukru vanilkovým ;)) špetka soli hořká čokoláda Předehřejte si troubu na 175°C a připravte si plech a košíčky a muffiny. Ve větší míse míchejte mouku, kypřící prášek a sůl a pak přidejte rozmačkané banány a spolu rozmíchaný cukr s olejem. Přilijte vodu a vanilkový extrakt a důkladně promíchejte (pro dosažení hladké konzistence těsta bez banánových hrudek radím použít mixér). Nakonec do směsi vmíchejte na drobno pokrájenou hořkou čokoládu (množství dle chuti), nalijte těsto do formiček a dejte péct na cca 20 minut.

Vegetable vindaloo

Další z řady jídel pro milovníky indické kuchyně a vypálechý receptorů v ústní dutině. Legendární vegetariánské vindaloo insirované blogem blog.fetfreevegan.com. Příjemně pálivé jídlo vonící kořením si nejlépe vychutnáte ve dvou s rýží nebo plackou a chutney. (A nemusíte u toho nutně sledovat Bollywood ;) ). Ingredience - zvláště koření - budou tentokrát možná trochu náročnější, i když pro otřelého indického kuchaře nikoliv neznámé. V podstatě veškeré použité koření lze v dnešní době sehnat i v běžných obchodech a dozajista ho využijete i na další indické dobroty. V případě, že se vám nějaký ten kousek sehnat nepodaří, nezoufejte, vynechání jedné ingredience recept rozdýchá, byť samozřejmě komplet sada je chuťově nejlepší :) Ingredience - pasta: 3 stroužky česneku 1 lžíce storuhaného čerstvého zázvoru 3 datle 1 1/2 lžičky koriandru 1 1/4 lžičky římského kmínu 1/2 lžičky hořčičných semínek 1/2 lžičky chili (nebo víc :P ) + čerstvé papričky dle chuti 1/2 lžičky kurkumy 1/2