Přeskočit na hlavní obsah

Raw burgříky


Lehká semínková variace na populární falafely. Vyrobeno během pár minut a za pár kaček. Jako přílohu mohu doporučit buď libovolné raw krekry, salát s čerstvým dresingem případně  nějakou tu rawmáčku podle fantazie ;)



Ingredience:
Libovolná směs semínek a ořechů(já použila slunečnicová, dýňová a sezamová semínka), pokud nemáte nějaký ultrasupermixér, tak předem namočit
Lze použít i naklíčná semínka nebo luštěniny - cizrnu, čočku, mungo fazolky...dostanete tak do sebe ještě větší porci minerálů a vitamínů v té nejenergičtější podobě 
Mrkev
Jarní cibulka
Česnek
Tahini pasta
koření: pepř, římský kmín, koriandr... 
Na obalení: sezamová semínka(případně bylinky, ořechy...)

Z hrnku semínek a jedné střední mrkve se v pohodě dají vytvořit 2-3porce. (podle veliksoti příloh a nenasytnosit jedlíků)

Namočená semínka scedíme a umixujeme spolu s nastrouhanou mrkví, pokrájenou cibulkou(jarní nebo jen cibulovou natí), česnekem(podle chuti, může být i medvědí) a dochutíme tahini pastou a kořením(já použila pepř, římský kmín a koriandr, ale můžete klidně šáhnout po bylinkách, kari koření...podle toho, jak chcete karbanátky "vystajlovat")

Z výsledné hmoty uplácáme karbanátky(doporčuuji lehce namočit ruce - nebude se to tolik lepit), obalíme v semínkách a podáváme (se salátem, s raw hranolkami, omáčkou....)

Skvělá jarní záležitost.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Poctivé čočkové karbanátky

Pro ty, kteří ještě neobjevili kouzlo luštěninových karbanátků a burgerů, přináším velmi jednoduchý recept s kterým potěšíte nejen žaludky vegosaurů, ale určitě zaujmete i zaryté milovníky masa- schválně jestli poznají rozdíl!  Na přípravu této mňamky potřebujete: 1 a půl hrnku uvařené čočky 1 hrnek strouhanky/ pomletých ovesných vloček 1 hrnek na drobno nasekané cibule půl lžičky hořčice, pálivé papriky, chilli a koření garam masala (či jiné kořenící směsi dle chuti) sůl, olej na smažení Uvařenou čočku rozmixujte, smíchejte s ostatními ingrediencemi, vytvarujte 6-8 karbanátků (menší se lépe propečou) a osmažte. Dobrou chuť!

Banánové muffiny

V žádné správné veganské kuchařce určitě nesmí chybět recept na tyto výborné a jednoduché banánové muffiny, které zaručeně potěší chuťové buňky nejen vaše, ale i nejednoho všežravého mlsala. ;) Budete potřebovat: 2 hrnky hladké mouky 1 hrnek cukru 3 velké zralé banány 1/3 hrnku rostlinného oleje 1/4 hrnku vody 1 vrchovatá lžička prášku do pečiva 1 lžička vanilkového extraktu (popř nahradit část cukru vanilkovým ;)) špetka soli hořká čokoláda Předehřejte si troubu na 175°C a připravte si plech a košíčky a muffiny. Ve větší míse míchejte mouku, kypřící prášek a sůl a pak přidejte rozmačkané banány a spolu rozmíchaný cukr s olejem. Přilijte vodu a vanilkový extrakt a důkladně promíchejte (pro dosažení hladké konzistence těsta bez banánových hrudek radím použít mixér). Nakonec do směsi vmíchejte na drobno pokrájenou hořkou čokoládu (množství dle chuti), nalijte těsto do formiček a dejte péct na cca 20 minut.

Vegetable vindaloo

Další z řady jídel pro milovníky indické kuchyně a vypálechý receptorů v ústní dutině. Legendární vegetariánské vindaloo insirované blogem blog.fetfreevegan.com. Příjemně pálivé jídlo vonící kořením si nejlépe vychutnáte ve dvou s rýží nebo plackou a chutney. (A nemusíte u toho nutně sledovat Bollywood ;) ). Ingredience - zvláště koření - budou tentokrát možná trochu náročnější, i když pro otřelého indického kuchaře nikoliv neznámé. V podstatě veškeré použité koření lze v dnešní době sehnat i v běžných obchodech a dozajista ho využijete i na další indické dobroty. V případě, že se vám nějaký ten kousek sehnat nepodaří, nezoufejte, vynechání jedné ingredience recept rozdýchá, byť samozřejmě komplet sada je chuťově nejlepší :) Ingredience - pasta: 3 stroužky česneku 1 lžíce storuhaného čerstvého zázvoru 3 datle 1 1/2 lžičky koriandru 1 1/4 lžičky římského kmínu 1/2 lžičky hořčičných semínek 1/2 lžičky chili (nebo víc :P ) + čerstvé papričky dle chuti 1/2 lžičky kurkumy 1/2